Op straat bricken

Bekijk in welke steden je kunt bricken op onze pagina Waar werkt het.

Via onze website en nieuwsbrief houden we je op de hoogte over de komst van nieuwe steden.

Er kan naast Nederland ook in België gebrickt worden. Het is echter nog niet mogelijk om in overige landen te bricken.

Omdat bricken in België nog niet met de Nederlandse kaart gedaan kan worden, is een Belgisch Yellowbrick-account vereist. Bekijk hier de website van Yellowbrick België voor meer informatie, of registreer je hier gratis!

Je kunt voor elke auto Yellowbrick gebruiken. Dit geldt dus ook voor het gebruik van een leenauto of huurauto. Op Mijn Yellowbrick registreer je het kenteken van de auto waarmee je op straat wilt parkeren. Dit kenteken kun je 24 uur per dag kosteloos wijzigen. 

Brick je alleen in Q-Park garages?

Als je Yellowbrick alleen gebruikt om met je P+ pas in Q-Park garages te betalen, hoef je geen kenteken te registreren. 

 

 

Als je bij registratie een kenteken en mobiel nummer opgeeft, koppelen wij deze automatisch aan je gebruikersnummer.

Meerdere gebruikers?

Als je meerdere gebruikers hebt, dien je zelf je gegevens te koppelen aan het juiste account. Ga naar Mijn Yellowbrick:

  • Log in.
  • Voer je mobiele nummer(s) in via 'Mijn mobiele nummers'.
  • Koppel je gegevens aan je gebruikersnummer via 'Kaart/Gebruiker'.
  • Vul het kenteken in.
  • Selecteer het telefoonnummer waarmee je wilt starten en stoppen met bricken.

Activeren P+ pas.

Om de P+ pas te gebruiken activeer je deze op Mijn Yellowbrick. De activeerbutton vind je onder 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ pas'. Bekijk ons filmpje Activeren P+ pas.

Log je voor de eerste keer in op Mijn Yellowbrick? In de e-mail ter bevestiging van je account vind je jouw klantnummer en een link waarmee je direct een wachtwoord aanmaakt.

Vragen? Neem contact op met onze Customer Service op 09002006999 (45 eurocent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon).

De parkeercontroleur controleert door het kenteken te scannen, zo ziet hij of er op dat moment een Yellowbrick-transactie loopt. 

Yellowbrick rekent automatisch het voordeligste tarief, dus de kosten zijn nooit hoger dan die van een dag- en/of avondkaart. Als je buiten de tijden van de dag- en/of avondkaart parkeert, berekenen we voor die uren het uurtarief.

Ja, per gebruiker kun je bricken met 2 verschillende mobiele nummers, mits deze aan je gebruikersnummer gekoppeld zijn. Met beide nummers start en stop je transacties telefonisch.

Je mobiele nummer wijzigen? Ga naar Mijn Yellowbrick en kies voor ‘Mijn mobiele nummers’.

Vervelend dat je een boete hebt gehad. Bekijk eerst op Mijn Yellowbrick of de boete onterecht was:

  • Log in.
  • Ga naar ‘Transacties’.
  • Check het kenteken, de zonecode en de tijd van de bekeuring.

Een bezwaarschrift indienen

Stond je correct aangemeld? Dien dan een bezwaarschrift in bij de gemeente. Een uitdraai van je Yellowbrick-transacties geldt als voldoende bewijs. De afhandeling van een naheffing is een zaak tussen de parkeerder en gemeente in kwestie. Yellowbrick kan hierin niet bemiddelen. 

Voor het verwijderen, aanpassen en toevoegen van mobiele nummers log je in op Mijn Yellowbrick:

Onder ‘Mobiel’ en dan ‘Overzicht’ selecteer je het juiste nummer per gebruiker als je een mobiel nummer hebt toegevoegd. Let op: je kunt maximaal 2 nummers aan een gebruiker koppelen, en een telefoonnummer kan niet aan meerdere gebruikers worden gekoppeld.Bekijk hieronder onze video over het toevoegen en ook wijzigen van een mobiel nummer:

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk alle vragen